Härligt me kurs!

GUD VA ROLIGT! Jag har kajkat runt lite på såna här, konsumenters bloggar. Jag har sett att många uppmärksammat hur trevliga ni är trots all stress och ickebefintliga raster. Jag tar helt och hållet på mig äran eftersom det är jag som utformat de övertydliga, idiotförklarande kurserna över intranätet som ni tvingas gå vareviga halvår. Jag ger er en liten frasuppdatering från kursen här nedan så ni riktigt blir PEPPADE idag att tjata hål i huvudet på kunderna:

När kunden kommer fram till kassan, hälsa GLATT, exempel. HEJ GODMORGON, GODEFTERMIDDAG FRÖKEN, HEJSAN VAD KUL OCH SE DIG. osv.

När kunden tagit en vara som vi har kampanj på, försök locka kunden att köpa mer med fraser som: SÅG DU ATT DET VAR TVÅ KÖRSBÄRSTOMATER FÖR ENDAST 34 KR, DU VILL INTE HA 3 KAFFE TILL PRISET AV 2½? osv.

Fråga alltid om kunden vill ha kvitto och påse, gör det lite roligt så kunden känner sig väl bemött, exempel: VILL DAMEN HA EN LITEN PIFFIG HANDVÄSKA FRÅN PB-BYRÅN (håll upp en pb-påse), ÖNSKAR KVITTO SÅ DU KAN SKRIVA BULLEN PÅ CHEFENS KONTO?? osv.

Hälsa kunden avsked, exempel: HEJDÅ OCH KOM SNART TILLBAX, TACK SÅ MYCKET OCH HA EN UUUNDERBAR DAG, HA DET FINT NU TILLS VI SES IGEN. (Viktigt här och hinta om att vi snart ska ses igen så de verkligen blir sugna på att susa in och köpa mer så fort som möjligt).

Under hela köpet, glöm för fan inte och LE och ha ÖGONKONTAKT (utan att ta ögonen från resten av butiken så ni håller uppsikt för snattare och skräp som behöver städas undan i butiken).

Bra, fortsätt mångsyssla så kommer vi snart ut på en kontrollrunda hos just ER. Kepstvånget gäller fortfarande och glöm aldrig...

Slicka uppåt, sparka nedåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0