Värmen

Nu alla svettiga arbetare ska jag berätta för er. Kepsen ska sitta på trots att ACn i butikerna går sönder vareviga sommar. Skjorta och pullover och heltäckande åtsittande byxor som skaver i ljumskarna SKA vara på. Det är de obligatoriska mysplaggen a la pb-byrån. Bara o klämma i sig trotsa att stress och dåliga kostvanor till följd av märkliga arbetstider utan raster gör er feta och pluffsiga..

Läste i fackets tidning att alla har rätt till fyra sammanhängande veckors semester per år.. mhihihiehehe, rev ut sidan och använde som toalettpapper här på kontoret. (Fick rejäl kanelbullefärgad rännskajta av kaffe-maffe-blaffe-erbjudandet som jag gratis tryckte i mig på senaste butiksbesöket så nu ser ingen fackets löjliga regler längre). Eh... och ni, behöver ni ha tag på mig, jocke, sanna, beda, kurre eller nisse här från kontoret nu i sommar så prata in på vårt mobilsvar, vi är alla nämligen på fem veckors semester.

När vi återvänder kommer vi ut på kontrollrundor o ser till att ni inte slasar efter i värmen. Glöm inte ERT SLIT ÄR VÅRA PENGAR.

ovänliga hälsningar
Slicka uppåt, sparka neråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0