Bageribyrån

Igår mellan 1530-1730 har jag besökt 15 Pb-byråer i Stockholm för att titta på genomförande av vårens största kampanj, bakning och fyllnadsgrad var bra i de flesta fall. Men det var bara i tre butiker de vita bagarförkläderna (som vi icke har testat reellt innan vi skickat ut dom, att lyfta 20kilos backar och kartonger från golv, upp på vagnar och upp i hyllor och lager är jävligt knepigt med massa papper virat runt kroppen, men det fattar inte vi på kontoret för vi har Armanikostymer och enbart Armanikostymer) var på??? det gjorde mig besviken; kom igen! ni är en del av reklamkampanjen (som vi hittat på för att tjäna mer pengar, att ni mår sämst av det skiter väl vi i): vi (läs NI) måste genomföra hela vägen ut! Imorgon tar jag en ny tur, och vill se skillnad!

mvh
Kontorist javisst//


Glädjer mig dock över det mailsvar som jag fick tidigare angående detta från en redig butik där personalstyrkan verkar njuta av förnedring och att bli skrattade åt offentligt, härligt med lite tvättäkta rövslickeri. Postar det här nedan så ni andra kan ta efter ordentligt, egen vilja utöver huvudkontorets är BIG NONO!! :

Reklamkampanj? Bagar-förkläde? Just nu är mössan den nya kepsen och förklädet tillhör den nya uniformen i våran butik så länge kampanjen håller på och förhoppningsvis lite till :) (det är bra, gör allt vi på kontoret säger åt er, om ni så har en bajskorv på huvet så le) Jag tycker det är kul med lite omväxling och då är det väl inget fel med denna kampanj. Jag menar kunderna skrattar och blir nyfikna och det är ju bara positivt. (vi på huvudkontoret skrattar också åt den feta extrabonus ni drar in på att skämma ut er...Så då e allt som vanligt, förnedring från både kunder och ledning till er ute i butikerna, härligt)

Men hade alla badge också? (
jaja ni e bäst på att sälja er stolthet och själ, bre inte på, de andra butikernas olydnad tar vi på kontoret tag i själva, tack) I våran butik så slåss vi om Kanelbullen. // Smilfinkarnas smilfink!

Ta nu efter smilfinkarna allihopa, glöm inte att jag gör nya kontroller dagligen resten av veckan.
slicka uppåt, sparka nedåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0